معجزه و راز رایحه‌ها

مطالب مفید در رابطه با عطر

۱۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی عطر کوکو شانل (Coco Chanel)

Image result


فکر نمی‎کنم کسی باشد که با عطر کوکو شانل (کوکو شنل) آشنایی نداشته باشد. عطری مشهور از شرکتی مشهورتر که برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ تولید شد و همچنان نسخه‎های متفاوتی از آن وارد بازار عطر می‎شود و به فروش می‎رسد. اولین کوکو شنل، رایحه تند ادویه‎ها را داشت که در نسخه‌های بعدی تغییر کرد. در طول این سال‌ها شیشه کوکو شانل (Coco Chanel) هیچ تغییری را به خود نگرفته است. ولی رایحه‌های متفاوتی از آن به بازار آمده که هرکدام تحسن برانگیزند. مثلا کوکو مادمازل که سال ۲۰۰۱ متولد شد و هنوز بعد از ۱۳ سال، یکی از پرفروش‌ترین عطرهای شرکت فرانسوی شانل است.
عطر کوکو مادمازل رایحه‎ای شیرین دارد و در تولید آن از عصاره پرتقال در کنار رایحه شکوفه‎های نارنج و یاس استفاده شده که عطر گل‎ها غالب است و در گروه عطرهای گل جای می‌گیرد. عطرهای کوکو شنل مناسب‎ترین عطر برای مهمانی‌های شب و رسمی است. این عطر جوایز جهانی را هم از آن خود کرده است و بارها از سوی منتقدان این حوزه مورد تحسین قرار گرفته است. یکی از ویژگی‎های غیرقابل انکار این عطر که قطعا در محبوبیت آن نقش بسزایی داشته، ماندگاری عطر است. بطوریکه رایحه این ادکلن را حتی بعد از دو یا سه روز می‎توانید روی لباس احساس کنید.

۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۷:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

عطرجامد


Image result


عطر جامد در واقع همان عطر مایع است که به صورت جامد در آمده است مانند کرم های مرطوب کننده و …

طرز استفاده از عطرهای جامد مانند استفاده از کرم‌های دست و صورت است که ابتدا مقداری از عطر جامد با انگشت خود برداشته و سپس روی پوست مالش داده می‌شود.

در ۴۵۰۰ سال پیش مصریان از روغن نهنگ به عنوان عطر جامد استفاده می‌کردند که با مر ترکیب می‌کردند و زنان مصر از این روغن بر سر و موی خود می‌ریختند و سپس در آفتاب ایستاده تا این عطر جامد ذوب شده و به سراسر بدن منتقل شود و بدین وسیله بدن خود را خوشبو و معطر می‌کردند.

چند هزار سال بعد، رومیان با استفاده از غدد مشک دار در خوک این کار را ادامه دادند اما متاسفانه به تدریج کشتن خوک به نوعی تفریح و سرگرمی تبدیل شد.

امروزه اگر دقت کرده باشید یک سری از عطرهای جامد در بازار موجود است که طرفداران خاص خود را دارد مثل عطر گل یخ جامد و عطر مشک جامد.

۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۷:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

مطلبی جهت خرید عطر بانوان

Image result


همانطور که می‌دانیم جذاب بودن یکی از دغدغه‌های خانم‌هاست، دوستان عزیز در این مطلب مواردی جهت انتخاب عطر مناسب برای بانوان شرح می‌دهیم:

یونانیهای قدیم، جذاب بودن را یک نیروی الهی می‌دانستند که با فرد زاده می‌شود و آدم‌های عادی از وجودش بی‌بهره‌اند. اما روانشناسان امروزی می‌گویند کاریزما و جذابیت، بیشتر از آنکه یک نیروی معجزه‌آسا باشد، یک مهارت است؛ مهارتی که با تسلط بر حرکات چهره، بدن، پوشش ، آرایش ، بوی خوش و حتی تک‌تک واژه‌هایتان می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. برای جذاب بودن،‌ بیشتر از آنکه به یک نیروی مادرزاد یا دانش خارق‌العاده نیاز داشته باشید،عطر زنانه ادکلن زنانه عطر مردانه ادکلن مردانه به مهارت‌هایی ازقبیل درست راه رفتن و نشستن ، هارمونی در پوشش ، انتخاب درست عطر ، درست سخن گفتن و هدف‌گیری درست پیام و .... نیاز دارید، پس از همین حالا شروع کنید و شما هم جذاب شوید.
در این مقاله ایده های مختلف مجذوب کردن حس بویایی مردها را به شما معرفی می کنیم. برای این منظور به خاطرات دوران کودکی، رایحه غذاهای مورد علاقه و عطرهایی که برای خود یا شما می پسندد اشاره می کنیم.
برای همه ما بوهای خاصی است که احساس امنیت و شادی را در ما زنده میکند: این رایحه میتواند بوی چمن باران خورده، نان تازه، یک صابون خاص، یا بوی لباسهای خیس باشد. خیلی از مردها به بعضی بوهای خاص حساس هستند و درواقع، شاید راهی که می توانید به مرد مورد علاقه تان نزدیک شوید،عطر زنانه ادکلن زنانه عطر مردانه ادکلن مردانه از راه دلش نباشد و از راه بینی او باشد.
از بوی چه غذاهایی خوشش می آید و خوشش نمی آید؟
ممکن است یک شب با او غذا پخته باشید یا در رستوران بوی پنیر پارمیسان یا گیاهانی با بوی تند را استنشاق کرده باشید. باید به واکنش او توجه کنید. آیا او مجذوب بوی غذاهای خاصی می شود یا از آنها بدش می آید؟
از او بخواهید واکنشش را برای شما توصیف کند. این رایحه می تواند رابطه ای با دوران کودکی او یا یک موقعیت شاد یا بد قدیمی داشته باشد.مثلاً اگر متوجه شدید که طرف مورد علاقه تان به بوی وانیل تمایل دارد، می توانید دنبال عطری برای خودتان بگردید که با رایحه وانیل باشد. یا دسرهای خوشمزه وانیلی برای او درست کنید.
چه بوهایی دور و برش وجود دارد؟
حتی اگر مثل کارآگاه ها همه آپارتمانش را برای پیدا کردن بو و عطرهای مورد علاقه اش زیر و رو نکنید، هنوز هم می توانید با دقت به جزئیات زندگی روزمره اش، بوهای مورد علاقه او را پیدا کنید. ببینید برای شستن لباسهایش از چه پودری استفاده می کند؟ لوازم خانه اش چه نوعی است؟عطر زنانه ادکلن زنانه عطر مردانه ادکلن مردانه آیا آنها را به خاطر بویشان انتخاب کرده است یا اصلاً بوی آنها برایش مهم نیست؟ لوازم خانه اش نشان می دهد که چقدر حس بویایی دقیقی دارد و مسئله بو و رایحه چقدر برایش اهمیت دارد.حمام خانه بهترین نقطه برای پیدا کردن بوهای مورد علاقه اوست. صابون و شامپویش را بو کنید. کرم مرطوب کننده اش را هم همینطور. آیا بوی خاصی را پیدا می کنید که در همه آنها مشترک باشد؟ افترشیو یا ادکلنش هم می تواند روشن ترین نشانه بوهایی باشد که دوست دارد.عطر زنانه ادکلن زنانه عطر مردانه ادکلن مردانه از این گذشته، اگر او از این بو برای روی صورت و بدنش استفاده می کند، پس مطمئناً اهمیت ویژه ای برایش دارد.
رایحه زنانه
یادتان باشد، طرفتان همانقدر که از بوی عطر خودش لذت می برد، مطمئناً بوی عطر شما هم اهمیت زیادی برایش دارد. خیلی از مردها درمورد بوی شما خیلی رک هستند و نظرشان را راحت به شما می گویند. دقت کنید و به نظری که درمورد عطرتان می دهد خوب توجه کنید. اگر وقتی بغلتان کرده است با حس خوبی می گوید،عطر زنانه ادکلن زنانه عطر مردانه ادکلن مردانه "وای، تو فوق العاده ای"، مطمئن باشید که بهترین عطر را برای خودتان انتخاب کرده اید.
با دقت به اولویت ها و علایق بویایی طرفتان مطمئن باشید که نتیجه خوبی عایدتان می شود. اگر بعضی بوهای خاص که در خانه اش یا جایی در زندگیش پیدا کرده اید را برایش زنده کنید مطمئن باشید از اینکه شما را در زندگی خود دارد بی نهایت احساس خوشبختی می کند. البته قدرت بویایی را نباید در محوطه خانه او منحصر کنید. باید بوهایی را که بیشتری تاثیر را روی او دارند پیدا کنید و این بوها را روی پوستتان،عطر زنانه ادکلن زنانه عطر مردانه ادکلن مردانه در آشپزخانه و در اتاق خوابتان در معرض توجه اش قرار دهید و مطمئن باشید که او را بیش از پیش مجذوب خودتان خواهید کرد.

۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۶:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

مواردی جهت خرید عطر



http://mac.h-cdn.co/assets/15/51/980x490/landscape-1450470504-best-perfume.jpg


چه چیزی در ابتدا برای شما مهم است ؟ رایحه ! ماندگاری ! پخش ؟؟؟ یا خاص بودن و یونیک بودن آن ؟

برای خریدار عطر فکر میکنم ابتدا رایحه مهم باشه و بعد از آن پخش و ماندگاری هستش که خیلی برای خریدار مهم هستش .

عطر ها دسته بندی شده اند مانند خیلی از اشیا پیرامون ما . به طور کلی عطرها به سه دسته تقسیم شده اند Eau De Cologne Eau De Toillet، Eau De Perfume

Eau De Cologne   در این دسته بین 3 تا 5 در صد اسانس و مقدارى آب ترکیب اصلى را شامل مى شوند . این نوع ساده ترین و فرش ترین عطر است .
Eau De Toilette  میزان اسانس به کار رفته در این نوع بین 4 تا 10 درصد بالانس است از غلظت روغن بیشترى برخوردار است و معمولا برای استفاده روزانه مناسب هستند.
Eau De Perfume   پیچیدگى بیشترى نسبت به دو عطر قبلى داشته و تا 30 درصد اسانس در ترکیب خود دارد . غلظت روغن بیشترى داشته و معمولا از ماندگاری بیشتری برخوردار است .

اصولا در عطرها به استثنا گروه اول از ترکیب یک یا چند رایحه در عطر استفاده میشود و حتی تا 100 نت در یک عطر استفاده شده است .



https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlrwmdjTdQS87hbSqi9xmIk3dm9O7fEtu_6sbQaBN2EmlRCszJ



اصولا عطر های اورجینال در ساعت های مختلف رایحه های متفاوتی از خود نشان میدهند .به طور کلی طبقه بندی عطرها به سه دسته تقسیم میشوند Top Note اولین رایحه Middle Note  رایحه ثانویه Base Note  رایحه پایه هستند . بینی افراد ممکن است یک یا همه نت ها را تشخیص دهند و این امری کاملا طبیعی و معمول است .بخاطر همین برداشت هر شخصی از رایحه عطر ممکن است متفاوت باشد .

اما صبر کنید هنوز تمام نشده ! گاهی اوقات ممکن است شما در خیابان از کنار کسی رد شده باشید و از بوی عطری خوشتان آمده باشد و از آن شخص اسم آن عطر را بپرسید و هنگامی که آن عطر را خریدید و استشمام کردید حس میکنید که با آن چیزی که قبلا بو کردید متفاوت است و شاید اموات آن فروشنده را نیز یاد کرده باشید که چرا به شما عطر تقلبی داده است .

رایحه یک عطر نسبت به نوع پوست ، هارمونی بدن هر شخص ، نحوه استفاده از عطر ،حرارت بدن فرد ، محیط انتشار و ساعت استفاده بستگى داره .هرچه دمای بدن شما بیشتر باشد پخش عطر نیز بیشتر خواهد بود یا پوست های چرب عطر را بیشتر بر روی خود نگه میدارند یا قسمت هایی از بدن هستند که برای استفاده عطر بهتر میباشند (مانند نقاط نبض دار) .نحوه اسپری کردن عطر دارای شیوه صحیحی است شما میبایست عطر را مستقیم و از فاصله 20 سانتیمتری به خود بزنید نکته مهم دیگری که لازم است عرض کنم این است که به هیچ عنوان از عطر ها به عنوان افتر شیو استفاده نکنید چون مضر هستند .

۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

از یک شیشه عطر چند وقت میتوان استفاده کرد؟


https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRAmS94UzuDRS0ZR6ofJAcC4UcV2LR0VoFTzYyvnGneI83UIA2y

هر میل یک شیشه عطر چند تا پاف میشود ؟

برای اینکه متوجه شویم یک شیشه عطر تا چه زمانی تمام میشود و همچنین با توجه به اینکه سری یا والف ادکلن ها با هم متفاوت است آزمایشی را انجام دادیم که مایلیم با شما در میان بزاریم .
با ازمایش بر روی 3 عطر مختلف با سایز 50 میلی متوجه شدیم که میانگین هر شیشه عطر 50 میلی 700 بار اسپری میکند که به راحتی میشه متوجه شد که هر 14 اسپری برابر است با 1 میل . ولی باز این مقدار ممکن است متغیر باشد به خصوص برای عطرهایی که والف بازتری دارند .

از آنجا که هرکس تعداد متغیری اسپری میکند ما جدولی برای شما تهیه کریدم که به شما کمک میکند متوجه شوید عطرتان تا چه زمانی مورد استفاده قرار میگیرد :

عطر  برای 3بار اسپری حدود 233 روز
عطر  برای 5بار اسپری  حدود 140 روز
عطر  برای 10بار اسپری  حدود 70 روز
عطر  برای 3بار اسپری  حدود 466 روز
عطر  برای 5بار اسپری  حدود 280 روز
عطر  برای 10بار اسپری حدود 140 روز

سوال دیگری که خیلی از کاربران میپرسند این است که چرا عطر و ادکلن آنها ماندگاری و پخش ندارند و پاسخ خودشان به این سوال این است : "حتما اورجینال نیست "

و جالب تر اینکه وقتی میپرسیم چند بار اسپری میکیند و یا آیا در طول روز آنرا تجدید میکنید میگویند 2 الی 3 اسپری و تجدید هم نمیکنیم !

خوب مسلما نمیتوان از این شیوه استفاده از عطر انتظار معجزه و عطر افشانی در فضای محور خود داشت .


۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

آشنایی با عطرهای مناسب پاییز



https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7ARzHApvtp55EVb2pBANzA0FpmekbtK1dj36J7QsePG9TozH3


معرفی عطرهای پاییزی
Flower Violet
Tommy Hilfiger for women
رایحه ادکلن Flower Violet ترکیبی جالب از رایحه میوه ها و گلهاست که رایحه ای اغوا کننده و روح انگیز را پدید می آورد . این ادکلن حاصل ترکیب رایحه  ماندارین، توت قرمز، ترنج ، گل‌های بنفشه و رز و کمی هم چوب صندل میباشد . این ادکلن نه تنها برای پاییز بلکه برای بهار و تابستان هم گزینه مناسبی است .

Coco noir
Chanel

ادکلن  کوکو نویر ترکیبی است که در خود رایحه گریپ‌ فروت، ترنج و عطر گل‌رز، نرگس و کمی هم برگ گل شمعدانی، یاس و عطر چوب  صندل ، وانیل و نعنا هندی و مشک را در خود جای داده  و رایحه ای گرم و تلخ را پدید آورده است  که با روز های سرد پاییز و زمستان بسیار همخوانی دارد .

Si
giorgioarmani

جورجیو آرمانی ، محصولی بنام Si  با ترکیبی از رایحه های  نعنا هندی، روغن ماندارین، چوب کهربا، وانیل، رزماری و عصاره توت  خلق کرده است . و این عطر مناسب بانوانی است که علاقمند به استفاده از رایحه های گرم و شیرین در روزهای سرد پاییز و زمستان  میباشند  .

The key
justinbieber perfume

جاستین بیبر عطری جدید با رایحه ای از ترکیب  مشک ، وانیل ، عطر چوب و گل‌های بهاری ، مخصوص بانوان جوان و مناسب با روز های سرد پاییز و زمستان خلق کرده است . به اعتقاد جاستین بیبر عطر The keyبه همه طرفدارانش کمک می‌کند که کلید قلبش را باز کنند!

L`Acquarossa
FENDI

عطر L`Acquarossa که محصولی از کمپانی فندی میباشد، دارای ترکیبی از رایحه ماندارین، ترنج، آلوی سیاه، شکوفه‌های پرتقال و گل رز، مگنولیا ، شاه‌پسند ، نعنا هندی و سدر سرخ  است . این عطر رایحه‌ای گرم و تلخ دارد که مناسب برای روزهای سرد پاییزی میباشد. این عطر به دلیل داشتن رایحه سنگین ، مناسب برای استفاده در مهمانی های شبانه فصل سرد پاییز و زمستان میباشد.

One Desire
Dolce &Gabbana

ادکلن جدید دولچه گابانا، عطری است با رنگ و بویی کاملا شرقی و ترکیبی از ترنج، نارنگی، زنبق و شکوفه‌های گل‌مریم ، کارامل، وانیل، چوب صندل و مشک ، با رایحه ای  شیرین و دلچسب که مناسب برای روزهای سرد پاییزی میباشد . بانوانی که می‌خواهند منحصر به فرد باشند ، عطر دولچه گابانا انتخاب مناسبی برای آن ها است . 

L'Amour
Lalique



Lalique L'Amour ترکیبی است از مرکبات و چوب‌های معطر ، شکوفه‌ ترنج، گل رز، یاسمن ، چوب سرو و صندل . رایحه چوب در این عطر غالب است و این عطر (لالیک لامور) گزینه مناسبی برای دوستداران رایحه های چوبی میباشد .

Flower in the air
KENZO

عطری بر فراز شهر پاریس ! عطری شیرین و مناسب روزهای سرد پاییزی میباشد . عطر Flower in the air مطابق با نامی که دارد ترکیبی از گل های مگنولیا ، رز ، یاسمن که با عطر تمشک و فلفل صورتی ادغام شده و چنین رایحه دل انگیزی را پدید آورده است .

Guilty Black
Gucci

در ادکلن Guilty Black  رایحه گل‌ها کمتر اما طعم شیرین و ملایم همیشگی عطرهای گوچی در آن احساس میشود . رایحه این عطر ترکیبی از میوه‌های تمشک و هلو، فلفل صورتی و عطر یاس بنفش ، نعنا هندی و کهربا است  که رایحه‌ای گرم و دلنشین را بوجود آورده و این ادکلن را برای استفاده در روزهای سرد پاییز مناسب ساخته است .

۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۰:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

نکات عطر سازی

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS_Y5xcbcVmtFrxZCxonLU6z_Bp1aYcyvfu4AE-vrPp63xFFKzJJw


عطر سازی که هنر ساخت عطر است تولد یافته در منطقه بین النهرین (به طور دقیق تر مصر ) است و سابقه آن به ۲۰۰۰ سال پیش برمیگردد . در طی آن روزها عطر ها عمدتاً از ادویه ها (مثل گشنیز )،مغز بادام ، ترنج و گیاهان و برگ های مختلف ساخته می شد .

خیلی جالب است که بدونین درهمان روزهای اولیه ساخت عطر مصری ها از گلها برای ساخت عطر استفاده نمی کردند واستفاده از گلها برای ساخت عطریات و رایحه های خوش بو برای اولین بار توسط دانشمندان ایرانی ابتکار شد؛ ایرانی ها در اولین نوبت از گل رز برای ساخت عطر استفاده کردن ،این عصاره درجا بین استفاده کننده گان عطر و ادکلن سرو صدا بلند کرد ،علت آن هم گیرایی و ظرافت این رایحه طبیعی بود و اینکه تا آن زمان هیچ وقت از گل ها برای ساخت عطریات استفاده نشده بود.

به هر حال امروزه با تجاری شدن تولید عطر و گسترش تکنولوژیی ،تکنیک های تولید عطر و ادکلن به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است و ساخت وطراحی عطر به شغلی که نیاز به دانش و تجربه ای گسترده دارد تبدیل شده است .

اگر چه اکثر سازندگان عطر و ادکلن دوست ندارند راز های پشت عطرشون فاش شود اما مطمئنیم که در ساخت این مواد از منابع مختلفی استفاده می شود که شامل گیاهان (گل ها ،میوه ها ،برگ ها،دانه های گیاهی ، صمغ های گیاهی و …) حیوانات (مشک ،موم عسل ،مشک زباد،… ) و منابع مختلف طبیعی است .

امروزه همچنین علم پیدایش و اصلاح گیاهان توسط تولید کنندگان عطر مورد استفاده قرار می گیرد .

و خیلی غیر عادی نیست که بفهمیم که سازندگان و طراحان عطر از چه منابع مصنوعی برای ساخت عطرشون استفاده می کنند .

با توجه به اینکه تعداد خیلی کمی از سازندگان ادکلن هستند که از مواد مصنوعی برای ساخت محصولاتشون استفاده می کنند اما این شرکتها بین دوستاران عطرها معروف شده اند .

اگر چه روش های مختفی برای ساخت عطر ها وجود دارد و هر عطر سازی روش خاصی را برای ساخت ایده و سبک خودش انتخاب می کند اما قسمت عمده و پایه این فرایند ها کماکان مشابه است .

اولین قدم شامل فهمیدن دسته بندی و تفکیک عناصر مختلف موجود در روغن عطر است .این عناصر به طوراساسی به چهار دسته بر اساس نقشی که بازی میکنن که شامل رایحه های اساسی ، تعدیل کننده ها ، آمیزنده ها ،ثابت کننده ها است تقسیم می شوند؛ و خود
عناصر اساسی را می توان به خوبی به سه دسته عناصر اصلی ، عناصر میانی ، عناصر پایه ای عطر و ادکلن تقسیم کرد .

در قدم بعدی این روغن خاص با آب و اتیل الکل مخلوط میشن و حداقل تا دو هفته درون تانکر های ویژه نگهداری میشه ودر موقع خروج از آنها روسوبات آن به خوبی فیلتر می شوند .

البته باید اشاره کرد که امروزه بیشتر دستگاه ها و واحد های تولید عطر ترجیح میدهن به جای تولید محصولات مختلفشان از پایه به خاطر مزایای زیاد آن و صرفه اقتصادی عطرهایی با ترکیبات اولیه ثابتی تولید کنند.

گاهی اوقات کارشناسان عطر و ادکلن از تکنیک مهندسی معکوس برای شناسایی مواد طبیعی عطر و ادکلن استفاده می کنن البته بجز مواردی که ترکیبات بسیار پیچیده هستند .با این حال خیلی از روشهای (GC/MS) بر پایه همین اصل استوار است ؛همین طور مصرف کنندگان و خریداران عطر و ادکلن به خوبی رقیبان شرکت های تجاری از این روش برای پی بردن به ساختار درونی این ادکلن ها از این تکنیک استفاده می کنند .

صنعت تولید عطر و ادکلن یکی از بزرگترین فعالیتهایی است که به نیرویی کار متخصص و دستگاههای جدید تولید عطر نیاز دارد . یکی از مشخصات شگفت انگیز این صنعت
نگهداری راز کار است و کار سخت برای خلق یک رایحه است .در نتیجه هر شیشه حاوی عطر در برگیرنده ترکیب منحصر به فرد آن است .پس بار دیگر که شما یک عطر را روی خودتان اسپری می کنید به خاطر بیاورید کار سختی که یک طراح برای آن انجام داده تا شما یک روز کامل خوش بو باشید.

۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

نکاتی در رابطه با فروشگاه‌های اینترنتی


http://www.waysto.com.au/wp-content/uploads/2014/07/fragrance-shop.jpg


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن اینترنت به زندگی‎مان باعث شده فروشگاه‎های اینترنتی هم روز به روز بر تعدادشان افزوده شود. با فعالیت این فروشگاه‎ها، خرید اینترنتی هم بخشی از کارهای روزمره ما شده است. ما در این مقاله سعی داریم به یکسری از پرسش‌ها در مورد سایت‎هایی با عنوان فروشگاه‎ اینترنتی عطر و ادکلن، پاسخ دهیم:

ممکن است برای شماهم پیش آمده باشد که یک فروشگاه اینترنتی عطر به چه نحوی کار می‎کند و یا اینکه آیا می‎توان به این فروشگاه‎ها اعتماد کرد یا خیر!؟

باید بدانید که خرید و فروش هر محصولی در فضای مجازی اینترنت مجموعه‎ قوانین و مقرراتی دارند که بعضی از آنها قوانین جهانی و برخی کشوری و محلی هستند. به فرض در مورد یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن می‌توان گفت که این فروشگاه باید زیر نظر چه ارگان و یا نهاد دولتی فعالیت داشته باشد و فعالیت این قبیل فروشگاه‎ها چگونه نظارت و رسد می‎شوند. در اصل با نظارت درست و پیاپی بر این فروشگا‎ه‎ها، آیا کیفیت ارائه خدمات آنها رو به افزایش است یا خیر؟ واقعا یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن معتبر باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد؟

اولین و بارزترین خصوصیت مثبت یک فروشگاه اینترنتی عطر، داشتن مجوز معتبر است. هرزمانی که وارد یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن می‎شوید، به علایم و مجوزهای لازمی که آن فروشگاه برای فعالیت خود دارد توجه کامل و خاصی نمایید تا از معتبر بودن آن فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن مطمئن شوید و با خیالی آسوده خرید عطر خود را انجام دهید.

دیگر خصوصیت برجسته‎ای که باید فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن دارای آن باشد قیمت‎های مناسب به همراه درج اطلاعات جامع در محصولات مختلف آن فروشگاه است که همیشه از نظر یک کاربر مسئله‎ای تاثیرگذار در انتخاب محصولات مختلف است.

یک مشخصه مهم دیگر این است که ارتباط درست و متقابل با کاربران و البته مشتریان خود داشته باشد. چرا که اطلاع از اخبار و مطالب روز این سایت‎ها و همچنین امکان تبادل نظر بین افراد در یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن یک امتیاز و مشخصه مثبت قلمداد می‎شود.

تحویل در کمترین زمان، ارسال رایگان، باکیفیت و اورجینال بودن محصولات می‎توان از دیگر ویژگی‎های یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن نام برد.


۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۰:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

سازگار بودن عطر با بدن

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برای باپرستیژ بودن باید از عطر و ادکلن‌های گران‌قیمت استفاده کنند چون مرغوب‌تر و خوش‌بوتر و ماندگارترند. این فکر از جهتی اشتباه است. هر کسی می‌تواند با هزینه‌‌ای کم عطر مناسب خود را خریده و از آن راضی باشد. خرید عطر یا ادکلن ( ادوکلن ) مرغوب و گرانقیمت هم خوب است اما وقتی با بدن شما سازگار نباشد، فایده‌ای ندارد.
منظور از سازگاری با بدن شما، در اصل «سازگاری با پوست شما»ست. بسیاری از مردم استفاده نادرستی از ادکلن ( ادوکلن ) و عطرها دارند: آنها عطر را به لباس خود می‌زنند. شاید عطرهایی وجود داشته باشند که مخصوص لباس باشند ولی مساله این است که عطر باید روی پوست جواب بدهد. تجربه ثابت کرده است که پوست افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین هر عطری احتمال دارد روی پوست افراد مختلف، واکنش‌های شیمیایی متفاوت و در نتیجه بازتاب مختلفی داشته باشد. این در اصطلاح علمی یعنی PH و میزان اسیدی بودن یا قلیایی بودن پوست افراد متفاوت است.

عطرها چه بو و رایحه‌ای دارند!؟ ما از معیار چشایی برای شناسایی نوع بوی عطر استفاده می‌کنیم: «ترش»، «شیرین»، «تلخ». چند رده‌بندی‌های دیگری نیز مانند انواع رایحه‌ی گل‌ها یا میوه‌ها یا حتی بوی چوب درختان و شکلات و توتون نیز وجود دارد ولی این سه نوع رایحه به اضافه‌ی «سرد» و «گرم» ساده‌ترین معیارهای ما برای تشخیص نوع عطر هستند. علاوه بر صفات «تند» و «ملایم» می‌توان صفت‌های «سنگین» یا «سبک» را هم به کار برد.
بعضی از عطرها ترکیبی از این سه رایحه به اضافه‌ی سردی و گرمی هستند مثلاً: عطرهای گرم و شیرین یا سرد و تلخ یا تند و شیرین با تندی و ملایمت‌های مختلف.

عطرهای گرم و شیرین و تلخ : مناسب برای فصول سرد و مناطق سردسیر
عطرهای سرد و تلخ یا ترش : مناسب برای فصول گرم و مناطق گرمسیر و مجالس دوستانه
عطرهای تند از هر نوع : برای میهمانی‌ها و مجالس
شما می‌توانید نوع عطرهایی را که می‌پسندید طبق سلیقه یا ذائقه بویایی خود انتخاب کنید، آیا عطرهای گیاهی با منابع گل‌ها و درختان و صمغ درختان و دانه‌ها و میوه‌ها را می‌پسندید یا عطرهایی با منابع حیوانی مثل مُشک که از آهو گرفته می‌شود یا عنبر که از نهنگ عنبر به دست می‌آید یا منابع و فرآورده‌های آلی و نفتی؟ به توضیحات و نوع رایحه‌ای که معمولاً روی جعبه یا شیشه‌ عطرها نوشته می‌شود بیشتر از زیبایی و ظاهر شیشه توجه کنید.
زمانی که به فروشگاه عطر سر می‌زنید، هر بار بیش از دو سه نوع عطر را تست نکنید چون بعد از تست چند عطر شامه‌ی شما پر شده و از تشخیص میزان احساستان نسبت به عطرهای آخری عاجز می‌شوید.
یک تجربه جالب نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد افراد مایل به چاقی یا چاق یا افرادی که به غذاهای گرم و شیرین و یا بستنی و انواع شیرینی‌ها علاقه‌ دارند به عطر شیرین و افراد لاغر یا کسانی که به غذاها و خوراکی‌های تند و شور و ترشی‌ها علاقه دارند به عطرهای سرد و تلخ بیشتر تمایل دارند. شاید این موضوع برمی‌گردد به ارتباط بویایی و چشایی و نزدیکی این دو.
گفتیم عطر باید روی پوست تاثیر خود را نشان بدهد. سوالی که مطرح می‌شود اینست که دقیقاً کدام قسمت بدن؟ چند نقطه از بدن هست که دارای نبض است: پشت گوش‌ها در قسمت زیر آن و کناره‌های بینی و مچ دست و مچ پا و گردن نقاط مناسب برای زدن عطر هستند. سعی کنید به گردن عطر نزنید چون پوست گردن مقداری حساس است. همان کناره‌های بینی و پشت گوش و نبض مچ دست از همه مناسب‌تر است. ضربان نبض باعث می‌شود که رایحه‌ عطر بیشتر در هوا پخش شود. اگر به فاصله ساعد و بازو یعنی میان آرنج و یا پشت زانوی پا و کنار قوزک پا نیز دقت کنید آنجا نیز نبض دارد و مناسب زدن عطر است. اگر پوست شما خشک است می‌توانید قبل از زدن عطر کرم‌ یا لوسیون‌ استفاده کنید تا ماندگاری عطر بیشتر شود.
نیازی نیست حتماً با عطر دوش بگیرید. اگر می‌خواهید میزان ماندگاری عطرتان بیشتر باشد، بعد از این که مقداری به پوست‌تان عطر زدید، کمی منتظر بمانید تا خشک و جذب پوست شود و بعد یکی دوبار دیگر به همین ترتیب این کار را تکرار کنید. این‌طور مواد معطر بیشتر جذب پوست می‌شود. در حقیقت الکلی که به عطر اضافه می‌شود عطر را با خود متصاعد کرده و موجب پخش شدن آن در فضا می‌شود.
در روزهای گرم یا تابستان از عطرهای سرد و به مقدار بیشتر استفاده کنید. الکل موجود در ادکلن‌های مختلف در گرما به سرعت تبخیر می‌شود. احساس خنکی و سردی عطر نیز برای دیگران خوشایند است.

سعی کنید اسپری و ادکلن‌ها تا حد امکان به موی سر شما نپاشد. گفته شده برخی ترکیبات موجود در عطر ممکن است باعث سفیدی زودرس موی سر شما شود. شیشه‌های عطر و ادکلن خود را پشت پنجره و جلوی نور آفتاب قرار ندهید. مخصوصاً اگر شیشه‌ی آنها شفاف و سفید یا غیررنگی باشد.
چند توصیه دوستانه:
همیشه سعی کنید یک یا حداکثر دو نوع عطر یا ادکلن مخصوص به خود داشته باشید. زمانی که احساس کردید آن عطرها به شما سازگار بودند و خودتان و دیگران از آن راضی بودید، سعی کنید آن عطرها را به عنوان «شاخصه» یا معرف و یکی از نشانه‌های شناسایی خود حفظ کنید و تنها از آن استفاده کنید. این پرستیژ خاصی به شما می‌دهد و ضمن آن استفاده گوناگون از عطر و ادکلن‌های مختلف زیاد خوشایند نیست و حتی شاید برخی از آنها با پوست شما سازگار نباشد.
از همان ادکلنی که همیشه استفاده می‌کنید اسانس یا عطر آن یا اشانتیون‌های آن را بگیرید و همیشه در سفر یا جاهای مختلفی که رفتید همراه خود داشته باشید. اصلاً می‌توانید تست ادکلن‌های مختلف روی پوستتان را به جای خرید شیشه‌های بزرگ از همین اشانتیون‌های کوچک و ارزان‌قیمت شروع کنید، لازم نیست شیشه‌ی بزرگ صد سی سی و گران قیمت  و یا یک کوزه یا یک بشکه بزرگ بگیرید که بعداً به این نتیجه برسید که به درد نمی‌خورد!
یادتان باشد که شما «عطر را به خاطر دیگران می‌زنید» چون بعد از چند دقیقه شما به خاطر عادت به آن دیگر بویی حس نمی‌کنید. پس عطر برای ایجاد احساس بهتر از شما در نظر دیگران است. در هر شغل و سمتی هستید عطر را فراموش نکنید.

۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۰:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah

نکاتی مهم هنگام خرید عطر

از این پس  به هیچ وجه عطر را در ظروف و شیشه های  بدون آرم و  نام فروشگاه و حتی نام رسمی عطر، خریداری نکنید ، تاکنون موارد بسیار زیادی از حساسیت های شدید پوستی ، خارش ، لکه های بزرگ منجر عمل جراحی ،سیاهی پوست ،  زخم های عفونی روی گردن و پوست و غیره در کشور مشاهده شده که ناشی از خرید عطر های فلّه تقلبی و مخرّب بوده است ، عطر فروشان باید نام فروشگاه و آرم  را بر روی شیشه های کوچک مشتری  درج نموده  و از فروش عطر بی نام و نشان خودداری کنند . این عطر فروش ها بدین وسیله عمدا" یا غیر عمد برای فرار از مقررات یا شکوائیه های احتمالی ،  از خود سلب مسئولیت می کنند . مشتریان و خریداران عطر  ،  عامل مهم ترویج و تشویق تقلب در عطر فروشی های ایران  هستند چرا که حق خود را در مورد سئوال از کیفیت بهداشتی عطر به جا نمی آورند و متقلبان را هر روز قوی تر می کنند !

 

     اخیرا" برخی پزشکان واقعا" حق دارند که به برخی مراجعان خود توصیه اکید می نمایند که از عطر استفاده نکنید ، زیرا نظارت خاصی بر فروش عطر در سطح کشور  صورت نمی گیرد  و کسی نیست که دست فروشان و دوره گردان را کنترل کند که چرا در روز روشن سمّ  و مواد مهلک به مردم می فروشید ؟ کسی به دست فروش تذکر نمی دهد که :  تاریخ مصرف و نام عطر و شرکت ، کد عطر ، برچسب سازمان غذا و دارو ، کشور سازنده عطر و غیره را به بازرس نشان دهد ... !  عطر های عرضه شده در نمایشگاهها و جمعه بازار ها کنترل نمی شود و هیچ مجوزی از غرفه دار درخواست نمی شود بنابراین خیلی از آنها  عطری که باید به عنوان مثال هفت هزار تومان به فروش برسی   سه هزار تومان داده و دست آخر یک اشانتیون سه هزار تومانی را نیز رایگان به خریدار می دهند ! هر آدم عاقلی می داند که این قیمت ها حتی از اروپا هم ارزانتر است  و امکان تقلب وجود دارد  ولی مردم نا آگاه  صف کشیده و با حرص و ولع عطر ارزان را خرید و برای سلامتی خود و اعضای خانواده  ارزشی قایل نیستند ... عوامل فساد زودهنگام عطر : قرار دادن شیشه کوچک عطر در ؛ نور مستقیم آفتاب - گرمای شدید – محل  رطوبت  - استفاده چند نفر از یک مام مشترک بر روی پوست .

          تقسیم عطر ها به بوی زنانه و مردانه پایه علمی مستند ندارد ، علاقه و احساس خوشایند بعد از استشمام مهم است عطر های خالص باید در ابتدا مقداری تند به مشام برسد و به مرور رایحه آن ملایم شود . البته تاثیرات عطر بر دو جنس مخالف ممکن است متفاوت باشد و لی شرایط آب و هوایی ، فرهنگی ، اقتصادی و غیره می تواند بر هدایت سلیقه های در اثر مرود زمان تاثیر بگذارد

          اگرعطر های خالص (پرفیوم) بر اساس طبع فرد انتخاب شود معمولا" سر درد نمی آورد  ( از فروشنده راهنمایی بخواهید) . مادران باردار ، شیرده ، افراد دارای حساسیت و غیره قبل از خرید عطر ، از کارشناس فروش راهنمایی بگیرند

         واژه عطر و ادکلن باید جدا گانه استفاده گردد اما  در تبلیغات اینترنتی مشاهده می شود در کشور بر ادکلن هم  نام عطر  پرفیوم ،گذاشته می شود ،  هیچگاه عطر فروشی های  معتبر و ثابت را با پیاده رو و کنار گذر ها مقایسه نکنید! اینکه عده ای دست فروش عطر های پر شده را در کنار خیابان بساط می کنند و مردم بدون بررسی اقدام به استشمام آن می کنند ، نشان از عدم آگاهی مردم کشور در انتخاب و خرید عطر دارد ، این روزها دست فروشان مانند آدامس فروشان تعدادی عطر را که اکثرا فاسد و تاریخ مصرف گذشته است در یک صندوق چوبی بر گردن انداخته و در کوی و برزن به راه افتاده و خود را عطر فروش معرفی می کنند در حالیکه در کشورهای اروپایی  مقررات خاصی برای فروش عطر فله  وضع شده و همه ملزم به رعایت آن هستند ، البته واضح است در این موارد مردم خودشان مقصر هستند چرا که در صورت عدم خرید  به تدریج این سبک بازها کنار گذاشته خواهد شد

          در عطر فروشی مدت زمان زیادی را برای تست صرف نکنید و وسواس به خرج ندهید  چرا که حس بویایی شما بعد از استشمام چند عطر مختلف ، قادر به تشخیص مطلوب نخواهد بود و انتخاب درستی نخواهید داشت. بوی عطر در زمانی که سرماخورده اید  برایتان قابل تشخیص نیست  .

         بهتر است عطر ها را روی پوست بدن (خصوصا" گردن و صورت)  استفاده نکنید ، زیر بغل (از روی لباس) ، زیر یقه ، آستین ،کنار شلوار ،  محل مناسبی برای پراکندگی بوی عطر است . عطرهای مرغوب نباید اثر لکه چربی واضح روی لباس بگذارند ، در این صورت به عطر ، شک کنید. حتی قبل از استفاده از عطر روی بدن با ید از نمونه ، مقدار کمی را روی نبض دست زده و در صورتیکه بدان حساسیت داشتید ، به هیچ وجه نسبت به خرید اقدام نکنید

              حتما" در  هنگام خرید از فروشنده در مورد تاییدیه بهداشتی کتبی ، تاریخ مصرف معتبر ، و اعتبار سازنده عطر سئوال نمایید و مدارک مربوط بدان را رویت کنید و البته این حق شماست و طبق مقررات ، فروشنده موظف به انجام درخواست شماست ، در صورتیکه تاریخ مصرف معتبر روی بطری آلمینیومی و برچسب تاییدیه وزارت بهداشت  وجود نداشت ، بدانید که ممکن است این عطر ها از مراکز غیر معتبر کشور خریداری شده و باعث بروز مشکلات بهداشتی برای شما خواهد شد .

            به هیچ وجه به عطر فروشی ها اجازه ندهید برخی مواد تقلبی و سودجویانه به نام :   لکّه بر لباس ، حلّال ، الکل سمی ، حجم دهنده ، ماندگار کننده  و غیره به شیشه عطر شما اضافه کنند، این کار مصداق کم فروشی(مطفّفین) و گران فروشی است ، به دلیل اینکه مردم حرف این افراد غیر کارشناس را می پذیرند روز به روز بر این تقلب ها افزوده خواهد شد ، شما باید فکر کنید که کارخانه تولید کننده آگاه تر است یا یک عطر فروش معمولی که به عنوان مثال مایع بی اساس تحت نام لکه بر لباس را در عطر شما ریخته و  این مواد مایع تقلبی  گرمی 6 تومان ( شش تا تک تومان )  را به شما گاهی تا  دو هزار تومان هم می فروشد !

         عطرهایی که در جلوی نور مستقیم آفتاب ، محل های روباز ،بدون تاییدیه بهداشتی ، کیوسک های بدون مجوز، کنار پیاده روها و غیره  عرضه می شود ، سریعا فاسد شده و برای پوست و سلامتی شما و اطرافیان خطرناک است . سعی کنید فقط در محل های معتبر و ثابت  با پروانه کسب  و برند اشتهار یافته  خرید نمایید.

    متاسفانه برخی عطر فروش های کشور  فقط و فقط از مراکز نامعتبر عطر هایی را خریداری کرده و هیچ توجهی به تاریخ مصرف و تاییدیه بهداشتی ندارند ، در حالیکه با آزمایشات ساده  و گاهی رویت دقیق  عطر می توان به نامرغوب بودن ، حلال غیر استاندارد ، الکل سمی ، قاطی بودن با سایر عطر ها از چند شرکت و غیره پی برد ، لازم است خرده فروشان به محل خرید دقت بیشتری نموده و نگذارند صنعت خرید و فروش عطر دست خوش  فساد و تقلب و ترویج ضربه به بهداشت عمومی مردم شود و همچنین اجازه ندهند  " عطر زدن " که بسیار مورد توصیه  پیامبر اکرم ( ص) و معصومین (ع) بوده ، عاملی برای دوری گزینی مردم در اثر افزایش سود جویی ، کم فروشی ، تقلب ، استفاده ابزاری غیر واقعی فساد اخلاقی و غیره شود

    به وفور مشاهده شده در برخی عطر فروشی های کشور  قبل از رویت یا حضور مشتری چندین عطر را بر اساس سود جویی  با هم قر و قاطی ( نه ترکیب) کرده و بدون اطلاع به خورد مشتری می دهند و برای پوشش گذاشتن بر این تقلب ، نام عطر جدید ، یا با نام عجیب و غریب و خود در آورده  به مردم می فروشند . دلیل اصلی این کار معمولا" کهنه شدن یا تغییر بوی برخی عطر های مانده در مغازه یا همچنین عطر های بسیار ارزان با عطر های گرانتر است و در یک کلام  سودجویی و کلاه گذاشتن بر سر مشتری که بدانها اعتماد می کند ، البته منکر هنر ترکیب عطر نیستیم  اما شرایط و قواعد خاص خود را دارد  اما تاکید ما بر  گذاشتن نام های غیر اخلاقی و یا جدید بر عطر های قدیمی است که باعث سر درگمی خریدار و در موارد زیادی  نارضایتی وی خواهد شد شما در یک زمان نمی تواند  مثلا چهار آهنگ متفاوت موسیقی را با صدای بلند گوش داده و بر آنها تمرکز کنید ، عطر ها نیز می توانند هر کدام تاثیرات خاص خود را بر مغز گذاشته و اگر به درستی انتخاب نشوند تاثیرات پنهان و مخربی بر اعصاب و روان مصرف کننده خواهد گذاشت . معمولا" عطر فروشان خاورمیانه بدون مطالعه نسبت به ترکیب عطرهای روغنی با هم اقدام می کنند  و به دلیل عدم تخصص و اطلاعات علمی ، گرچه ممکن است تصادفا"  یک عطر با بوی مورد پسند به مشتری بدهند ، اما  عوارضی مانند سر درد ، بی حوصلگی ، تندی و عصبانیت  ، افرایش حساسیت به سر و صدا ، خواب آلودگی ، بی خوابی ، بی اشتهایی ، اشتهای شدید و غیره  را به دنبال داشته باشد.
۱۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mahiomah mahiomah